close

Joanna Wang - The Best Mistake I've Made

在电视上看到的这首歌的MV,
明明电脑里有着这首歌,
但从来没认真听过。
词虽简白,
却带出了曲的情感。
Joanna的演唱,
慵懒...却也是灵魂式吟唱。

---------------------------------------------------------------------------------------------------

one step too far
all at once i'm falling
just like a star
i'm burning for you
thought i could keep myself from feeling this way
i guess that was my first mistake

cause suddenly i'm walking
down a dark street to your door
wanting you is driving me insane
and now my feet are standing
where they've never stood before
guided by a twist of fate

if i lose myself with you tonight
fall apart or hold on tight
wrong or right i won't be afraid
cause even if my heart should break
you'd be the best mistake i ever made

i'm in your room
now there's no denying
what's in your eyes
when i look at you
to shadows talking but they don't make a sound
words have lost their meaning now

and the air has turned electric
now i know the time is right
to put myself into your hands
and suddenly i'm shaking
as your fingers touch my skin
i don't need to understand

but if i lose myself with you tonight
fall apart or hold on tight
wrong or right i won't be afraid
cause even if my heart should break
you'd be the best mistake i ever made

and if tomorrow proves me wrong
i swear i don't belong
i know i'll carry on

so i will lose myself and bare my soul
take this chance cause heaven knows
i'm so far gone, my choice is made
and even if my heart should break

when i lose myself with you tonight
fall apart or hold on tight
wrong or right i'll always say
you're the best mistake i ever made
you're the best mistake i ever made
you're the best mistake i ever made

-----------------------------------------------------------------

多走了一步
我的情感失控
像一颗星
我为你发光发热
自以为可以逃避这样的感觉
我猜那就是我的第一个错误

突然间 我穿过幽暗的街道
走到了你的门前
对你的渴望让我疯狂
如今我来到了一个
未曾去过的地方
是命运的安排

如果今夜我和你一起失陷
分手或是相守
对或错 我都不会害怕
就算会心碎 我也无所谓
因为你是我犯下 最美丽的错误

我就站在你的房间里
你的眼神 再也无法掩饰
当我看着你
我们的影子无声的倾诉着
所有的言语都失去意义

爱的气氛四处弥漫
爱的时机已经来临
将我自己交给你
突然间 我全身颤抖
当你指尖划过我的肌肤
一切尽在不言中

如果今夜我和你一起失陷
分手或是相守
对或错 我都不会害怕
就算会心碎 我也无所谓
因为你是我犯下 最美丽的错误

如果明天能证明错的人是我
我发誓我若不属于你
我会好好往前走

所以我献上赤裸的灵魂
冒个险吧 因为天知道
早我心中早已做了决定
就算会心碎 我也无所谓

如果今夜我和你一起失陷
分手或是相守
对或错 我一定会说
你是我犯下 最美丽的错误......

-----------------------------------------------------------------

如果那是我犯下最美丽的错误,
就让我继续错下去吧。
不需要纠正,没必要认清对或错。
此刻,就让我沉溺吧......
沉溺于这美丽的错误......

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    timmyccl 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()